Monday, 4 June 2012

calon suami

heh
nak cari apa nyer lagi..da kawen da pun..jangan marah yer somi kalau baca entry ni..saje je nak luahkan pasal perkara yang amat penting dalam seumur hidup bagi seorang perempuan..
memandangkan hari ini genap la hubungan aku & somi selama sebulan aku nak wish

happy 1st month anniversary husband..love u..love u more than u..love u much more then u do :) hehe♥♥♥

semoga hubungan kita akan berkekalan..berpanjangan hingga akhir hayat..

ok la..sejak da kawen ni selalu tengok perwatakan manusia di sekeliling ni...kadang-kadang terasa pelik..seronok..dan macam-macam pertanyaan yang ada dalam kepala ni..
kebahagiaan orang mungkin berlainan cara..jangan nak menilai sesuatu yang kita tak tahu..
kot terkena dengan batang hidung sendiri padan muka la kan..

bila flash back balik kan..aku rasa bersyukur sangat dengan pilihan yang aku buat..
perhubungan yang dahulu nyer di tentang..akhirnya kebahagian itu tetap menjadi milik aku..
berkat dari doa dan kesabaran kami..inilah hasilnyer..tak kisah la pilihan korang macam mana..asalkan betul dari kehendak hati sendiri dan tidak menyesal di kemudian hari..

"jika sesuatu itu benar untuk diri kamu..pertahankan lah..kelak kamu akan dapat menikmati kebahagiaan yang abadi"<------oiceh..bermadah plak aku ni..tapi betul la kan..

antara ciri yang aku nak...

1) aku mahukan jodoh yang dekat sebab aku mahukan beliau sentiasa berada di depan mata bila aku memerlukannya..yup..permulaan hubungan kami..aku amat memerlukan dia untuk kekuatan bagi aku..dan lepas ni tak perlu la nak bergado nak raya umah sape dulu kan..

2) tinggi lampai..jejaka yang mempunyai sifat ini memang macho babe..seyes!! biar tidak tinggi pelajaran asalkan tinggi budi pekerti..<----i heart u sayang :)

3) funny...sentiasa membuat ku tersenyum melihat gelagat nyer..sampai sekarang kalau aku ingat kembali memang aku akan tersenyum sorang-sorang

4) aku kalau boleh memang tak nak orang yang hisap rokok ni..pada mula nyer aku redha je..tapi alhamdulillah tanpa di suruh beliau berhenti dengan sindiri nyer..<----more more heart him

5) terima aku seadanyer..baik buruk aku..kelebihan kekurangan aku..dia terima tanpa perlu mengubah siapa diri aku..yang ni memang teramat lah penting..kalau seseorang itu pada mula nyer dah mengeluh untuk hidup bersama..perlu ker kita berasa sakit hati untuk sepanjang hidup..tak sanggup aku..

kriteria yang aku pilih tak la banyak sangat..tapi alhamdulillah..aku dapat lebih dari itu..syukur yaAllah~
dengan ini aku mendoakan pada semua rakan-rakan agar bersabar dalam mencari jodoh kalian..jodoh itu memang ada cuma masa belum menentukan segalanyer..banyak kan berdoa pada Tuhan..dan yang ingin meniti zaman bahagia tu..aku ucapkan semoga berbahagia & good luck.. :)

currently mood: in love~




1 comment:

  1. sama la ngn aku jgk.....kta trima dia seadanya sb tu kta syg dia ketat2....

    ReplyDelete