Wednesday, 25 July 2012

tersayang & tercinta

Assalamualaikum wbt


Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan
Maaf la sekira terlambat untuk ucapan Salam Ramadhan kepada semua Umat Islam di seluruh dunia.
Syukur Alhamdulillah, tahun ini buat pertama kalinya aku sambut sambut puasa bersama suami. Puasa pertama di rumah mertua.
Walaupun tidak dapat berpuasa bersama keluarga sendiri, tapi mak sempat lagi sediakan rendang untuk di buat lauk bersahur pada pagi itu. Terima kasih mak. Dapat juga merasa masakan mak di pagi puasa (macam pagi raya la plak..hehe)

Nak di jadikan cerita, pada puasa pertama juga..aku di berikan dugaan yang membuat aku tidak boleh berpuasa selama 4 hari..mesti korang pikir aku kena bendera NIPPON kan..haha tak la..start hari pertama tetiba aku mengalami sakit kepala dan perubahan suhu badan secara tiba-tiba..memandangkan rumah mertua di bangi..so pergilah ke Pusat Rawatan Az-zahrah sebab ada panel kat situ..Alhamdulillah (bukan +ve UTP k) bukan denggi!!! Doktor kata demam biasa sahaja..huhu..suami pun pelik..Demam biasa apa nyer sampai tido pun mengigil..aku pun pelik jugak..esok nyer pulang ke rumah mak..sebab lebih selesa aku berehat di situ..and memandangkan mak ada kirim kat aku suruh beli serunding untuk adik sebelum kejadian..setiba di rumah mak..bila memaklumkan bahawa diriku ini demam..dan terus terlantar di bilik..mak terus naik dan urut kepala ku..dan lapkan muka serta badan dengan air zam-zam..maaf yer mak..bukan niat untuk menyusahkan mak..huhuhu T_T sebak..
ahad malam isnin melilau mencari klinik di sekitar serdang. sangat dukacita sebab semua klinik tutup..
balik klinik dah mula blueeekk..bluekk..kesian suami waktu itu..berkerjar sampai terlanggar kipas.bila perot dah terasa kosong ada ternampak bubur lambok atas meja makan..tapi niat di hati nak tunggu dulu sebab kepala berat sangat..dukacita lagi..bila turun temgok dah hilang..tanya la kat mak mana hilang nye..ke khayalan aku saje..mak bagi tau..kakak aku dah makan sampai habis..huhu sampai hati..makan je la seciput nasi..
esoknya baru la dapat pergi klinik dan dapat MC 2 hari..(YES..hehe)
sejak tak sihat ni..makan apa je semua blueekk balik..tengok nasi memang tak selera..dah macam mengalahkan orang pregnant plak kan..sabar aje la..
harini alhamdulillah aku dapat teman suami bersahur..dapat menjalankan ibadah puasa dengan baik..insyaAllah..


terima kasih kepada mak tersayang dan suami tercinta kerana melayan kerenah ku yang berbagai...terima kasih juga kerana sentiasa menjaga diri ini dan sentiasa berada di sisi..maaf jika ada permintaan yang menyusahkan kalian berdua selama ini..ada mak dan suami yang jaga memang terasa bagaikan di syurga


0 kata coretan:

Post a Comment