Friday, 27 March 2015

kurus.makan.gemuk



kurus salah..
tak kurus pun salah..

bila kita dengan penuh semangat nak bersenam akhirnya tewas di tengah jalan #hangat_hangat_tahi_ayam

bila dah bersenam kena puji sikit #punggung_kembang_setaman


makan salah..
tak makan pun salah..

kadang-kadang mulut orang pun susah nak tutup...mereka berkata kerja asik nak makan je 
#banyak_cacing atau  #membela_jin


gemuk salah..
tak gemuk pun salah..

itulah dia lumrah hidup..sikap manusia yang tak pernah rasa puas..kenyataan ketiga ni memang aku suka sangat 'SETUJU!!' ..memang susah nak kurus..tapi bahagia (alhamdulillah)

actually ketiga-tiga kenyataan kat atas ni semua terjadi kat aku..
dah sedar diri makin "gemuk" tak la gemuk pun #poyoje..berisi? mungkin...berisi lemak tepu yang berjaya mengembang dengan majunya lepas kahwin atau beranak...disebabkan kemajuan ini semua koleksi dalam almari kita dah boleh kasi clearkan semua..hahahaha (dalam hati sedih)

sebenarnya tidak perlu rasa sedih..kita fokus pada ke arah kebaikan.. 1st donate, 2nd donate, 3rd donate....last.....shopping.................yes..yes..yes..
dan paling penting..berhijrah ke arah wanita yang menjaga auratnya..
bersyukurlah kita disetiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya..hikmah ke arah yang lebih baik bagi kita...

kurus atau gemuk apa ada kisah..bukan penghalang dalam kehidupan.. janji sihat tubuh badan..hidup gembira..hati pun tenang.. baru boleh senyum.. :)))))))))))))

ok babai