Tuesday, 25 December 2012

tragedi

baru nak amik nafas lega sebab dah beli barang nak masuk rumah baru
tapi
"ku sangkakan panas hingga ke petang..rupanya hujan di tengah hari"

21hb disember 2012
kali kedua banjir bagi tahun ini
paling teruk!!!


jemput masuk...grrrr~


ni lah antara hasil yang baru beli tu
mula-mula selamat letak atas katil
pastu air makin lama makin tinggi
so katil dah boleh terapung
terpaksa ubah ke tingkat atas


motor adik yang tak sempat di selamatkan
air dah tinggi


muka sedih kena kerja berat
nasib baik esoknya hari sabtu
so cuti~
sakit pinggang macam seminggu..tak cukup!!




liputan dari tv3
apa hasilnya?????


see...thats my car...
nak tengok air paras mana


tengok kaki mak saya...

fuhhh....mengeluh panjang pun tak guna
penat..tuhan je yang tahu..musibah yang datang kita terima seadanya..
sekian


Friday, 21 December 2012

pondok asmara

yuuuhuuuu..long time no see..miss me??? awwww~ so sweet of u..hahaha
nak muntah?? sebab tajuk eh..hehehe biar la..biar lain dari yang lain..jangan marah yer..

di saat ini..di ketika ini aku rasa tak sabar sangat nak duduk bersama dengan 'somi'
~bersendirian~
sebab sekarang ni kami dah macam pelarian..seminggu turn dia..seminggu turn aku..rumah mak ayah la..bosan tak bosan..penat tak penat..semua ada..


tengok tu..somi dah menjemput pasangannya ke pondok kami
tunggu yer sayang hehe..ni gambar lama tau..banyak lagi belum siap masa tu..
pondok kami tak la besar mana..asalkan ada tempat berteduh suami isteri + masa depan pun dah mencukupi..

agak-agak entah bila la boleh siapkan..
banyak lagi perubahan yang pemaju tukar..
tengok ni


tembok yang asal dia pecahkan balik sebab nak letak meter air
pecah la ikut suka asalkan pondok asmara kami ni siap *wink*wink


cukup la keluasan ini untuk bakal anak-anak main depan mata kita
nak main kat luar risau bahaya je and nanti kita plak yang tak larat
buat masa ni tak de perubahan pape la
tunggu 10 tahun akan datang insyaAllah ada rezeki ubah ikut kemampuan :)

buat masa sekarang ni antara keperluan yang dah kami sediakan adalah melengkapkan semua point elektrik yang ada
sebab sekarangkan year end sale..so ambil peluang ini untuk beli serba sedikit
penuh la rumah mak ayah dengan barang-barang kami
rasanya mesti semua orang dah boleh tahu kot kat mana kami beli semua tu
ala google je..semua jawapan yang tak terjawab semua ada
kami pergi 1 tempat je..dari lampu sampai la ke kipas
semua di bawah 1 bumbung
"house of lighting"
pekerja yang friendly
harga berpatutan
sistem yang cekap
cuma kena pilih masa yang sesuai je nak pergi kedai ni
sebab....kedai ni terlalu ramai orang..nanti jadi cepat rimas..tu je

14 point lampu = lengkap (14)
2 point kipas = lengkap (3)..terlebih 1
kenapa terlebih 1..sebab nak tambah 1 point kipas kat dalam bilik

ehhh pondok ni pun canggih tau..dia bagi point aircond..fuhhh~


ada rezeki nanti pasang la aircond..ye la tak kan nak bagi wayar tu semua terjojol keluar..ketumbit mata ni ngintai nyer...

fuhhh penatnya..lain kali la sambung lagi yer..
tata~


Wednesday, 5 December 2012

Wordless Wednesday #5


perbelanjaan terbesar untuk diri sendiri


**pengurusan wang Sendirian Berhad

On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the ‘wordless’ title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.


Monday, 3 December 2012

late wishes