Tuesday, 4 September 2012

raya kali ini

ada semangat beraya lagi tak???? harus lah ada..raya tak abis lagi kan...hehe..
ok jom bercerita pasal raya kali ini..
..nak cite ker?? kena la cerita..kali ni raya lain dari yang dulu-dulu
raya kali ni bersama "somi" :)

masa bulan puasa tak berapa nak memuaskan lah..sebab keadaan kesihatan tak memberansangkan..nak buat persiapan raya pun tak sempat huhu..ni part paling sedih..tapi lupakan je la..dah tak de rezeki kan..

raya tahun ni di mulakan dulu beraya belah suami..lebih afdaaallll la katakan...
beraya bersama mertua di kampung mereka..
pengalaman yang sangat berbeza..lain dari yang dulu-dulu..
selalu nyer kalau balik kampung ada yang dah siap tersedia..ada yang beli saje..ye la kampung pun jauh kan..yang sempat selalu buat masak rendang..nasi impit..kuah kacang..yang biasa-biasa aja la..
kali ni bapa mertua dah siap bagi arahan suruh balik kampung awal sebab nak buat persiapan raya dengan hasil sendiri..

jumaat malam lepas waktu kerja kami somi-istri kena balik kampung dengan segera..sebab malam tu dah start nak buat dodol...DODOL!!!! bukan kerja senang ye...gulpp~ hehe akan tetapi banyak perkara yang perlu di selesaikan kami terpaksa pulang lewat sikit hehe bukan sengaja nak elak ok..bila sampai tu da separuh masak jugak la dodol tu..so dapat jugak somi amik part ngacau dodol..


nampak macam gagah plak somi shayew nih..hewhewhew...


menjelang siang...
siang hari sebelum raya : operasi memasak lemak, rendang, wajid, lagi apa pun dah tak ingat haha
sorry ye
pada ketika ini keadaan kesihatan diri masih lagi tak berapa sihat
 bukan tak de niat nak menolong..tapi atas arahan orang tua untuk duduk dalam rumah dan berehat..
tapi diri ni degil sikit..kejap kuar kejap masuk umah haha..


tengok tu..shayew hanya dapat duduk di tepi melihat keadaan saje :)
terasa beruntung kejap..tapi rasa macam tak best sebab tak dapat merasa nak menolong mereka..


inilah keluarga belah somi
lengkap..semua ada..
tahun depan tak pasti la macam mana..yang dah berkawen tukar giliran pula..


indahnya beraya bersama yang tercinta


i luv chu asben ♥ 
(。◕‿◕。)

part sedih : 
raya kali ini baru sekali je main bunga api..huhuhu
sekian~


0 kata coretan:

Post a Comment