Wednesday 12 September 2012

renungan sejenak

kadang-kadang hati ini selalu rasa tak puas hati..
manusia memang tak pernah puas dengan apa yang mereka miliki..
Alhamdulillah kerana kini dapat hidup dan menampung kehidupan dengan hasil sendiri..
akan tetapi, ketika hati berbisik, perasaan ini yang terdetik..
perasaan cemburu dan iri hati sering muncul apabila kita memperbandingkan diri dengan orang lain..
adakah aku tidak mampu seperti dia???
kenapa dia boleh dapat "itu" dengan senangnya???
bagaimana mereka boleh bersuka ria di sini sana???
pelbagai soalan sering timbul dan berlegar-legar di fikiran..
adakah ini kesilapan aku???
kenapa aku tak seperti mereka???
bagaimana aku mampu untuk puaskan kehendak diri???
hanya aku yang tahu jawapan di setiap persoalan..
tapi...dimana titik noktahnya???
jangan khuatir jangan bimbang..
perkara ini pasti akan muncul lagi...


Ya Allah..hambamu ini selalu leka dengan keindahan dan kemewahan dunia.kadang kala hati kecil ini selalu mempertikai takdir yang telah Engkau tentukan..namun aku bersyukur..Engkau masih melindungi ku..sedarkanlah diri ku dengan segala kemampuan ku..besabarlah wahai hati kerana Allah telah jadikan sesuatu dengan nikmat dan kuasaNya..

0 kata coretan:

Post a Comment