Friday, 23 March 2012

VCO - virgin coconut oil

di rekemenkan oleh cousinku.. Nadia Noordin
tengok la muka dia pun chantek kot..so saya pun cuba la..mana tau tetiba terserlah seri pengantin ku *wink**wink (eceehh)
 
ok ini ada serba sedikit yang saya tahu mengenai VCO..
incik tunang pun maw tau kan..meh saya share sikit..

"minyak kelapa dara adalah minyak paling menyihatkan di dunia."
Dr.Bruce Fife -director of the southern colorado

minyak kelapa dara yang di proses tanpa menggunakan haba atau kimia menyimpan pelbagai khasiat yang tidak di ketahui umum. Kajian atas minyak ini telah di lakukan oleh pakar di negara barat sejak bertahun lamanya. kebanyak kajian yang di lakukan pada penduduk di ke pulauan pasifik dimana ia menjadi keperluan pemakanan harian. pakar merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat pada kelapa iaitu lemak tepu dapat memberikan pelbagai kesan positif ke atas kesihatan manusia. sebab tu orang dulu-dulu kata kelapa ini adalah penawar.betul tak?

ok jom kita kongsi antara kebaikan dan khasiatnya.

*Mengandungi nutrien penting untuk kesihatan yang baik
*Meningkatkan daya ketahanan kerja seharian
*Sistem imunisasi badan meningkat 
*Menyokong sistem metabolik dalam badan
*Mengurangkan berat badan.
*Meningkatkan penghadaman dan penyerapan zat
*Mengurangkan kolestrol dan masalah kulit
*Mengembalikan keanjalan dan kelembutan wajah
*Membantu mengawal kencing manis dan membantu mengawal gula dalam darah 
*Mengurangkan risiko aterosklerosis dan penyakit jantung
*Mengurangkan risiko kanser 
*Membantu mengelakkan osteoporosis
*Mengurangkan kadar dengkuran
*Membantu mengelakkan dari sebarang jankitan virus



kalau nak diceritakan semua memang panjang lagi. ini je la yang saya dapat kongsikan sebab saya pun baru mencubanya. untuk keterangan lanjut atau untuk mengetahui testimoni orang yang telah mencubanya sila la ke sini 
mereka lebih berpengelaman menggunakan produk ini.

Ia 100% halal dan menggunakan bahan semula jadi untuk menghasilkanya
 Ia juga digunakan oleh kebanyakan orang dalam diet seharian mereka untuk pengurusan kesihatan awam dan kecantikan & rawatan lain. orang lelaki pun boleh guna juga. Incik tunang maw cuba tak? hehe 
Beri diri anda satu peluang mengalami banyak faedah dengan VCO Catalyst ini. terdapat produk lain juga selain dari VCO ni. Kalau nak tahu apa lagi yang ada. meh singgah ke Catalyst ni. kalau ada rezeki lebih saya pun teringin nak cuba produk yang lain. hehe
selamat mencuba :) 


0 kata coretan:

Post a Comment